راز و رمز لاغری با سرکه سیب
نوشته شده توسط : محمد یوسفی

این روزها صحبت های زیادی از معجزه لاغری با سرکه سیب شنیده می شود! بسیاری از افراد ادعا دارند با مصرف سرکه سیب، توانسته اند مقدار زیادی از وزن اضافی و چربی های بدن را کاهش دهند. رژیم و تغذیه مناسب در کنار پیاده روی روزانه به همراه مصرف سرکه سیب راز تندرستی و اندام ایده آل است. همه بررسی ها نشان می دهد که سرکه سیب دارای فواید بیشماری در سلامتی بدن است ولی سوال اینجاست که این ویژگی ها چگونه در کاهش وزن و لاغری کمک می کند؟

سرکه سیب چیست؟

این محصول، در فرایند تخمیر دو مرحله ای از میوه درخت سیب تولید می شود. اسید استیک عامل فعال در این سرکه است که نقش موثری در لاغری دارد. مکانیزم اثرگذاری این ماده در اندام ها به گونه ای است که به صورت غیر مستقیم، روند کاهش وزن را تسریع می کند. کسانی که سرکه سیب را در سبد غذایی روزانه وارد کرده اند، پس از مدتی به نتایج شگفت انگیزی رسیده اند. کاهش وزن و خلاص شدن از چربی های شکم و پهلوها تنها یکی از مزایای مصرف مداوم سرکه سیب است.

فواید لاغری با سرکه سیب

مصرف زیاد این ماده به شدت منع شده است اما برای کاهش وزن می توان در حد متعادل از آن استفاده کرد. به طور کلی وجود مواد موثر در سرکه سیب موجب کنترل بیماری های کلیه و تیروئید می شود. این سرکه میوه ای خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی داشته و در درمان آکنه نیز موثر است. مکانیسم اثر سرکه سیب در لاغری ارتباط مستقیم با درمان یبوست و سهولت اجابت مزاج دارد.

نوشیدنی سرکه سیب و عسل

مهم ترین فواید سرکه سیب اینها هستند:

  • کاهش سطح قند خون
  • کاهش سطح انسولین خون
  • متعادل نگهداشتن فشار خون
  • کمک به حفظ توانایی کبد و ماهیچه ها
  • کمک به سوزاندن چربی ها
  • افزایش متابولیسم و بهبود سوخت و ساز بدن
  • کاهش تولید چربی و قند در کبد
  • کاهش چربی شکمی
  • کاهش اشتهای کاذب
  • بهبود روند هضم و رفع یبوست

معجزه لاغری با سرکه سیب

مزه سرکه ای که از سیب گرفته می شود تفاوت زیادی با سرکه های رایج دارد. در صورت مصرف با معده خالی، تندی و تیزی سرکه می تواند موجب آزردگی معده شود. به طور معمول این سرکه با مایعات رقیق شده و یا با مواد خوراکی دیگر، به مصرف می شود. مقدار مجاز خوراکی سرکه سیب در حد یکی دو قاشق در روز است. در ابتدا از یک قاشق شروع کرده و به تدریخ مقدار مصرف را به ۲ قاشق غذاخوری برسانید. برای اینکه دستگاه گوارشی دچار آسیب نشود، سرکه سیب رقیق شده، مصرف کنید! در ادامه دستور تهیه یک نوشیدنی کم کالری برای کاهش چربی شکم و پهلوها معرفی می شود.

این مطلب را حتما بخوانید  پریود چیست و چرا اتفاق می افتد؟

چربی سوزی با سرکه سیبفواید شگفت انگیز لاغری با سرکه سیب

نوشیدنی سرکه سیب چربی سوز

هر ۱۰۰ گرم از این محصول تنها ۲۲ کالری دارد بنابراین می توان در تهیه نوشیدنی های کم کالری از سرکه سیب( apple vinegar) استفاده کرد. یک قاشق غذاخوری از سرکه را به یک لیوان آب اضافه کنید. اگر طعم تند سرکه را نمی پسندید از یک قاشق عسل طبیعی برای شیرین کردن، آن استفاده کنید این معجون را نیم ساعت قبل از غذا و با معده خالی مصرف کنید. پس از ۱۲ هفته، از کاهش سایز دور کمر شگفت زده خواهید شد.

سس سالاد لاغری با سرکه سیب

استفاده از سس مایونز و محصولات مشابه در سالاد، موجب افزایش وزن شده و برای سلامتی خطراتی را به همراه دارد. به جای سس های فراوری شده و بازاری، سس سالاد خانگی مخصوص تان را تهیه کنید. یک قاشق سرکه سیب را به روغن زیتون افزوده و از آن برای روی سالاد فصل، استفاده کنید.

نکات مصرف سرکه سیب در لاغری

مصرف بیش از حد سرکه سیب موجب تهوع و ناراحتی های گوارشی می شود! در هر وعده یک قاشق غذاخوری و حداکثر ۲ بار در روز می توانید مواد حاوی سرکه سیب را مصرف کنید.

برای تسریع در لاغری با سرکه سیب حداقل روزی نیم ساعت، پیاده روی کنید. مصرف مواد غذایی نیز در حد متعادل باشد نیازی به رعایت رژیم های سخت غذایی نیست.

 

https://internetchk.com/slimming-with-apple-vinegar/





:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: